Op reis,  Op uitstap

Met kinderen naar Gran Canaria

Op vakantie met onze kindjes naar Gran Canaria.

In de zomer van 2013 zijn we met onze dochters naar Gran Canaria gevlogen. Het was de 2de keer dat we samen met het vliegtuig op reis gingen. Het jaar ervoor waren we naar Kreta geweest waar we allemaal in 1 kamer sliepen. Dit was heel goed gegaan, maar deze keer wilden we toch voor een aparte slaapkamer voor de kindjes. Dus nu hadden we ons eigen huisje met een kleine leefruimte met kitchenette, 2 slaapkamers waarvan 1 met een dubbel bed en de ander met een stapelbed en natuurlijk een badkamer ook.

Ons hotel was het viersterrenhotel Miraflor Suites.

Dit hotel is in 2 delen verdeeld, aan de ene kant van de straat heb je het hotel zelf met het restaurant erbij, de receptie en een zwembad. Aan de andere kant van de straat zaten wij: de kant met al die kleine aparte huisjes met eigen terras, gelegen in een prachtige tuin met heel speciale bomen en cactussen. Dit is het uitzicht van op onze terras, wel een heel speciale en enorm grote cactus hé 🙂

Ook aan ‘onze’ kant van het straatje was ook een zwembad, niet groot maar wel groot genoeg. Er was telkens maar heel weinig volk aan het zwembad.

We hadden een All-in vakantie dus we konden 3 keer per dag gaan eten in het restaurant en aan de 2 zwembaden kon je de hele dag door drankjes en ijsjes krijgen. De animatie werd gegeven door een vlaamse man en dat was echt heel leuk. Normaal doen onze kindjes niet mee met de animatie, maar hier durfden ze zich echt laten gaan. Zelfs de papa, waar ik nog het meest van schrok, haha 😀

Haast elke dag zijn we buiten het hotel geweest en dit is wat we allemaal hebben gedaan: Op een kameel door het woestijngebied, heel leuk voor de kindjes.

We hebben er mooie wandelingen kunnen maken, met de taxi konden we overal heel goedkoop naartoe rijden.

We zijn met een boot meegegaan om walvissen te gaan spotten. Toen de bemanning ons toonde waar de kotszakjes overal lagen moesten we allemaal lachen. Maar een boottochtje op de middellandse zee is toch heel wat anders dan de boottochtjes die we gewoon zijn. Die zakjes zijn voor 3 van ons heel goed van pas gekomen. Uiteindelijk hebben we toch walvissen gezien, of toch de delen die boven water kwamen. Veel kon je er niet van zien natuurlijk. Toch kan ik niet ontkennen dat ik het spannend vond dat die walvissen zo dicht bij ons bootje zwommen!!

Dunas De Maspalomas, of de miniwoestijn van Gran Canaria.

Prachtig!! Maar onderschat het niet, het heeft toch even geduurd voor we bij de zee kwamen, het is echt klimmen, klauteren en terug dalen voor we er waren. Die duinen zijn echt veel hoger dan op het eerste zich lijkt. Even een weetje: als je langs het water terug wil wandelen: er is een lang stuk naaktstrand, onze kindjes waren wat gegeneerd door die oude naakte mensen die op het strand liepen. Ja… haast alleen oude mensen en gelukkig niet al teveel  😉 Een gewaarschuwd gezin is er 2 waard 😀

We zijn 1 dag met een groep op uitstap geweest naar Las Palmas, om zo toch wat van het eiland te kunnen zien:

de mooie vulkaankrater

Jardin Canario : een botanische tuin, prachtig en heel groot, veel planten die we nog nooit eerder hadden gezien! Echt een aanrader.

Ook hebben we er een museum bezocht, maar dat is eigenlijk niet echt iets voor ons, geef ons maar mooie natuur. Gran Canaria staat ook echt gekend als een homovriendelijk eiland. Je kan er op vele plaatsen naar travestieshows gaan kijken. Ook heel grappig en leuk om te zien! Opgepast met kinderen, hoe later op de avond, hoe stouter ze durven zijn 😉

Minigolfen, daar valt niet veel over te vertellen.

Tenslotte zijn we er op de laatste dag nog naar een dierentuin gegaan.

Besluit: dit was onze beste vakantie tot nu toe! We hebben er zo hard van genoten en we willen zeker nog eens terug gaan. Het is een echte aanrader voor iedereen. We hebben tijdens de reis 100den foto’s getrokken, dus ik heb slechts een mini selectie gemaakt voor deze blogpost 🙂 Laat gerust een berichtje achter als je nog vragen zou hebben over iets.

Please follow and like us: